Friday, 12 February 2016

SENARAI BARANG-BARANG YANG DIPERLUKAN UNTUK MASUK ASRAMA..

Assalamualaikum  dan selamat petang.. Keputusan permohnan kemasukan ke MRSM dan SBP dah keluar.. Jadi mesti ramai yang sedang membuat persiapan akhir untuk masuk ke sekolah baru naik cuti raya cina ni kan? Jadi harini akak awak yang tak ada kerja ni nak tolong hangpa semua siapkan barang-barang..

Senarai barang keperluan ke asrama:
#sesetangah barang mungkin tidak digunakan oleh sesetengah orang.. jadi ikut keperluan sendiri ya?

1.toiletteries
sabun mandi,berus gigi, pencuci muka, sikat, bedak, minyak rambut, minyak Wangi, deodoran,

2.baldi

3. hanger (survey sekolah yang korang nak pergi tu sidai baju pakai hanger ataupun tak.. kalau sidai baju pakai hanger bawak lebih sikit)

4.tuala (wajib)

5.selipar (sangat penting)

6. sabun basuh baju

7.buku2 rujukan

8. baju basahan (baju yang pakai kat dorm)

9. makanan (suka hati lah nak bawak apa tp kalau seseri jgn bwk Maggie)

10.baju sekolah

11. kasut sekolah, stokin

12. dokumen yang diminta dalam surat tawaran

macam tak banyakkan? tapi percayalah bila dah mula kemas barang2 ni.. gayanya macam nak pindah rumah..Apa lagi yang tertinggal?? hmmm.. kalau nak Tanya apa2.. boleh je komen di bawah.. saya
sedia membantu..

Yang baru pertama kali nak masuk asrama.. pertama kali berpisah dgn keluarga.. jgn sedih2 okay? u can do it!! yeahh!!


No comments: