Wednesday, 10 February 2016

Cara membersihkan kesan cat pada kulit TANPA menggunakan thinner..

Assalamualaikum... pagi tadi aku tolong mak aku cat taman dia.. Seronokkan? Tapi part yang tak seronoknya bila nak cuci tangan lah... cat kat tangan tuu... Ermm, jadi selalunya kita gunakan thinner.. tapi baik-baik kalau tuang banyak dan terus pada tangan boleh pedih tangan tuu..

Jadi harini aku ada cara lagi selamat, jimat dan cepat.. Tak perlu guna thinner lagi ..
Jadi nak guna apa? Kita guna minyak goreng.. Maksudnya minyak masak yang dah digunakan untuk menggoreng.. Senang je..

1. Tuang sikit minyak di atas tangan.
2. Gosok sedikit menggunakan kain supaya cepat hilang.
3. Basuh tangan menggunakan sabun.
4. Bilas sehingga bersih.

Siappp!! Senangkan?? Saya dah cuba anda bila lagi?
credit to Frizky Setya..
Aku jumpa tips ni dari frizky setya dari Indonesia..
Terima kasih..

No comments: