Tuesday, 2 June 2015

Hari Guru SESERI 2015

Assalamualaikum semua.. hehehe.. selamat petang harini nak cerita pasal hari guru sekolah aku tahun ni.. yaa,mungkin yang terakhir.. yalah"mungkin" ..sebabnya manalah tau kut-kut ni masa depan nanti hangpa semua nampak aku mengajar kata mana2.. manalah tau kan ..manusia tak mampu meramal masa depan..

ok.. stop mengarut ya semuaa.. ok yang penting sekali mestilah tema kan.. hihihi.. cuba teka tema seseri kali ni apa?? tekalah.. pemalas betul hangpa semua na.. hahaha..ok2 jgn marah.. tema tahun ni RETRO..yupp!! macam2 ada waktu ni... ada aktiviti kupas epal.. kulit epal yang paling panjang adalah juara..ada yang potong hati2.. ada yang potong setakat biarlah asalkan epalni berjaya dikupas semuanya.. ngeh3..

lepastu.. ada permainan congkak untuk guru2.. dan yang lain dr lain ada balut mumia..hahaha..guna tisu tandas..hahaha.. cuba bygkan.. yg itu kisah mainan luar dewan.. belum cerita lagi bahagian dalam dewan... utk gimik kitaorang tahun ni ...kitaorang guna gimik kek jatuh.. hohoho

rugilah aku tak berdiri atas pentas tak boleh ambil gambar kitaorang dengan pk koko waktu tuu.. nampak tak diaorg sgt penyayang.. siap berdiri lagi.. dah lah tuu.. sebenarnya gimik tuu hampir semua pelajar seseri tau.. seorang kawan aku bawa kotak kek kecil je.. tapi dalam tuu aku tak tau diorang buat macam mana tapi nampak macam keklah.. tambah 'effect' lagi diorang letak icing cream.. jadi..kawan aku tuu akan jalan turun dari tangga tengah.. tiba2..dia terJATUH.. berapa kali tuu berlatih kasi nampak 'real'..but it's not the ending..

lepastu juruacara pun cakap ia hanya gimik..bla2..itu ialah kek sebenar.. dua org kwn aku yg lain bwk kotak kek besar gila atas meja kek.. kira diorang bawak meja tu sekali..tiba2.. kek tuu pun jatuh ..kalautadi ada yg muka selamba ... yg ni pelajar seseri pun cuak sama.. eek.. yaa.. sebenarnya itu hanyalah kotak sahaja.. tertipu dua kali.. sabolah yaa cikgu2 dgn kami semua.. lepastu barulah masuk kek sebenar..

yaa..akhirnya yang ni betul2 punya.. ok2..relaks jgn marah nanti cepat tua..kek itu PIBG SESERI yang sponsor.. jap sebenarnya sebelum gimik tuu ada persembahan dikir barat.. cabutan bertuah..pertandingan teka lagu .. aku lagu kerepek moni..kesian cikgu berkali-kali humming ..kelekar sangat.. comel sangat cikgu 2 ni..aku tak ingat sangat sebab tak sabar2 nak cerita pasal gimik tuu.. hihihi.. lepastuu ada persembahan sketsa mungkin..pertandingan teka iklan..hehehe.. sebenarnya aku tak ingat apa nama mainan2 tuu.. jadi aku reka je nama2 dia..

alhamdulillah .. respon hari guru para cikgu yang kami sayangi sangat positif.. syukurlah kerja keras kami pelajar2 seseri membuahkan hasil apabila melihat senyuman kegembiraan yang diukir para guru..so.. the conclusion is..appreciate your teachers and love them as much you love your parents.. jadi ada tak cikgu yg murah hati nak tambah markah midterm saya?? hehehe just kidding..

ni bwh2 gambar2 sepanjang hari tuu.. lagi satu kelas kitaorang buat hiasan pentas.. ajk hiasan pentas cakap tahniah kat kitaorang sebab hiasan pentas dapat pujian.. nak tau macam mana hiasannya?? scroll bawahlah ya.. hahaha.. tahniah juga kat dia mampu bersabar dengan kitaorg yang macam2 ni..

Pn norsham..

Cikgu hafiz dengan rambut birunya..                                                                                                                                          Cikgu hafiz memumiakan Mr.Wong..
 Miss Khor jadi mumia..


Miss Eisma dengan kek coklatnya..Yummy!! nak sikit..

pertandingan kupas epal ustazah siti fatimah..

 menyanyi sambil bercerita cikgu hadip dan cikgu amin..

ros merah dari kami..



that's all from me..Dah tak larat nak upload gambar.. maaflah kalau ada tersilap di mana2.. ada yang tak diletakkan gambarnya.. atau jalan penceritaan yang entah apa2.. ok selamat malam semua.. SELAMAT HARI GURU DAN HARI PEKERJA..
terima kasih.. kami pelajar seseri SAYANGGGG awak semua.. 
doakan kami berjaya dunia dan akhirat..




No comments: