Saturday, 6 June 2015

DIY!!Anti stress ball..

Asslamualaikum dan hai semua.. okay siapa yang sekarang duduk menghadap laptop lepastu makan lepastu pergi tandas lepastu makan lagi lepastu tidur.. yaa..sungguh tak sihat aktiviti cuti sekolah kita... ataupun sesiapa yang dah penat menghadap buku bio, kimia, matematik tambahan, akaun dan sebagainya yg sudah sedia maklum semuanya sangat payah untuk dicerna maklumatnya.. jadi apa kata kita break sekejap.. yaa berehat bersama kitkat.. hahaha..ok lawak hambar sebab tak ada kit kat pun.. ok..stop mengarut kita pergi kepada tujuan aku buat entry ni..

aku nak ajak korang semua buat satu benda ni.. mungkin lah setengah orang tak suka.. weh..buang masa aku jelah.. tak de benda yang mencabar sikit ke.. bosan betul hidup kau.. ok apa2 jelah ya .. siapa nak buat dipersilakan.. siapa nak tgk je boleh.. tapi siapa yang duk menyampah tgk .. shuh2.. dipersilakan..terus belok kanan tekan butang pangkah untuk blog ni yaa..

ok2.. sorry.. aku nak tunjuk macam mana nak buat ....



yaa..dah tau ke?? alah bende comel2 yang korang suka picit2.. genggam sekuat hati.. it's called anti stress ball.. you know about it???

bahan2 yang korang perlukan...ececeh macam nak masak yaa kita..

1.belon yang tak ada corak
2.tepung
3. tenaga

ook apa yang dimaksudkan dengan tenaga.. yelah kalau korang tak de tenaga macam mana nak buat..ehehe.. bende ni korang tak perlu dah beli kat luar.. buat sendiri je.. jimat weh.. tepung tuu cuba korang cek dalam almari dapur takkan tak de.. bukan guna byk pun.. belon.. berapa sen je.. jimatkan?? jadi di zaman serba guna duit ni kene pandai2 lah berjimat untuk masa depan korang jugak.. kan?? so dah cakap banyak macam mana nak buat


1.masukkan mulut belon tuu ke mulut filter funnel..
filter funnel tuu kalau tak tau gambar sebelah kiri korang tuu yaaa namanya filter funnel..mulut dia yang kecik tuu tau..
kalau tak de bende ni ,jgn beli pulak kat kedai.. membazir itu amalan syaitan ya anak2.. potong botol mineral kepada separuh ambil bahagian atas dia.. ok dah jadi..bijak tak??

2. masukkan tepung dalam filter funnel tuu..

3.isi sampai penuh dan ikat ketat2..

4. sedia untuk digengam sekuat hati..


jadi lepasni kalau korang marah genggam benda tuu kuat.. jgn risau tak meletup punya.. kalau nak best lagi buat banyak 2 lepastuu baling kat dinding.. tapi kene guna belon tebal sikit.. nanti pecah korang jugak kene bersihkan.. bukan kurangkan marah tambah marah tambah stress... grrr..ok nak tunjuk aku punya yang tak berapa comel.. DIY!! how to make anti stress ball ni video yang aku tgk.. so sapa nak lebih faham boleh lah tekan ..

comel tak saya?? kalau tak comel pun saya tak kisah hidup
 bkn untuk senangkan hati orang lain..
hidup untuk cari bekalan akhirat..


oklah.. sekian sahaja dari saya.. moga kita ketemu lagi.. ok kalau buat jgnlah segan silu tunjuk kat aku di ruang komen yaa.. kalau sapa yang nak bg kat aku pun boleh .. i like it.... anak2 buat lah lagi kreatif ok...
assalamualaikum..jgn lupa ulangkaji.. ok cakap org..

No comments: