Tuesday, 30 December 2014

TIPS UNTUK MENGHILANGKAN KESAN MARKER PADA DINDING.



Assalamualaikum.. siapa yang ada masalah dengan budak2 yang suka mencantikkan dinding dengan lukisan mereka.. hahaha.. fahamkan?? ke ada yang tak faham.. ermmm.. masa kanak2 kan suka melukis..macam2 lah dilukisnya... hasil karya diorang mesti nak besar.. jadi dinding lah tempat yang menjadi kesukaan mereka...ermmm..alahai..jadi siapa yang merana mestilah ibu bapa... sakit mata tengok hasil kreativiti anak2..heehehehe..

tapi..kisah dinding rumah aku ni lain pula ceritanya... yelah..aku ni manalah ada adik kecil lagi... yang bongsu tu pun dah darjah 5.. kalau dia yang menconteng ..mmg lunyailah dia aku kerjakan.. alkisah bermula di bulan syawal.. satu hari ada orang datang rumah aku bawa pula anak comel2..alahai.. yang sakitnya bila tiba2 salah seorang darinya tertarik menarik kau mmg gebom dekat marker di papan putih rumahku... jadi dia pun meningalkan sebuah memori terindah kat atas dinding rumah aku...huhuhuhu..

jadi nak tahu tak apa rahsianya..senang je tak perlu beli pencuci yang mahal-mahal..cuma gunakan ubat gigi..yaaa..ubat gigi yang kitta semua guna hari2.. apa awak tak pakai ubat gigi?? biar betul!! eeiii..patutlah bau sampai sini..hehehe.. gurau je..
gambar hiasan
nah ni namanya ubat gigi ya anak2.. manalah tau kot2 tak tau ubat gigi tu apa.. hehehe.. suka hati mu lah nak guna ubat gigi apa2 pun semua boleh..yang penting kita cuba dulu..


cara2 nya ialah...ececeh macam chef lah pula..mula - mula  sapu air sikit pada dinding... lepas itu sapu ubatgigi tuu..biarkan lama sikit.. gosok dengan kain.. jeng3,, tengok kesannya.. kalau menjadi eksperimen awak ...jangan lupa komen tau..kalu rasa macam entri niberguna pun komen yaa.. terima kasih dan lagi satu jangan lupa follow okay???

sekian daripada saya..tata..got to go


No comments: