Sunday, 21 September 2014

ohh!!sekolah lamaku..

dear my old school..smkbs2 tetap di hati..walaupun sekarang aku seserian..yaa..baru sekarang mengaku seserian..ha3..ok nak cerita pasal sekolah ini..sebelum tu ...assalamualaikum..heheehhe..too excited..

hai..lencana ni..lama dah tak pakai..rindunyaa..dulu masa aku darjah 6..ada cikgu2 dari smkbs2 datang sekolah kitaorg..bg aku mereka mcm promosilah smkbs2..masa dia kata siapa nak masuk sekolah tu..masing2 berlagak..termasuk aku tak angkat tgn pun..berlagak kononnya nanti dapat tawaran sbp..tak tgk pun sekolah ats bukit ni..ha3..akhirnya..satu surat tawaran pun aku tak dapat..padan muka aku..sebenarnya..sblm kami semua msk sekolah ni masa tingkatan 1..adalah khabar angin..kata sekolah tu ramai budak jahatlah..byk masalah disiplin lah ..macam2..tapi sebenarnya sekolah ni taklah teruk mana..cerita diorang semua macam sekolah tuu..setaraf ngan sekolah juvana..apalah..kalau dengar cerita macam tu jangan percaya..semuanya tipu2 belaka..asalkan korang pandai bawa diri..semua OK...semuanya bergantung dekat diri masing2..


besar tak??yelah..apa nak cakap sekolah korang lagi besar..suka hatilah...ada aku kisah??hehehe..yg syoknya sekolah ni..setiap hari angin kuat..yelah ..atas bukitkan..byk kali jugaklah tudang aku tersingkap..hailah..malu je..walaupun sekolah ni masih dikira baru..dalam 6 tahun macam tu rasanya..entahlah bagi aku masih baru..tak taulah korang..oleh krn itu,kemudahan pun taklah hebat sangat..tapi bg aku sekolah ni tetap yg terbaik..dan sekolah ni byk kenangan aku jatuh sana sini..mesti korang pelik kan??ha3..nak buat mcm mana..nasib aku kot...ha3..paling tak lupa kejadian di depan dewan..malunyaa...adoi2..macam terngiang-ngiang je suara senior aku tu..alamak!!haru betul kisah hidup aku ini..pastu masa kat bilik guru aku sanggup selongkar buku kedatangan pelajar masa aku jalankan misi 'stalk'..hehehe..gila kan??it is me..masa kat depan makmal aku jerit2 sbb cikgu KH aku dah tunggu luar bengkel..habis semua yang dalam makmal tuu tengok aku..dahlah kelas mereka senyap je masa tuu..bykya benda yg memalukan..tapi yg aku nak bgtau..semua benda yg kita rasa gila..memalukan itulah yang kita akan ingat sampai bila2...

oklah..tiba masanya untuk teruskan kehidupan aku..oklah seseri aku datang..dengan tangisan... huargh3..assalamualaikum..tata..:D

No comments: